tisdag 17 augusti 2010

Kreativa krumelurer


"Fina lilla krumelur, jag vill inte bliva stur". Det var så man skulle säga enligt Pippi Långstrump och sedan äta upp ett krumelurpiller, om man inte ville växa upp och bli stor. Nu är ju jag redan vuxen men jag hoppas verkligen att jag har mitt barnasinne kvar ännu ett tag. Barn har en otrolig fantasi och det är något som fotografer även kan behöva för att inte fastna i gamla invanda hjulspår. Se inte era motiv bara genom kameraögat utan även genom ett barns ögon ibland.

4 kommentarer:

  1. Så sant! Vi har mycket att lära av barn.

    SvaraRadera
  2. Ja det håller jag verkligen med dig om Ulrika. Fast det är lätt hänt att vi inte vågar ta fram barnasinnet, det finns ju risk att vi verkar barnsliga och dumma. Det tycker jag är rätt trist.

    SvaraRadera
  3. De som ser barn som oskrivna blad kan jämföras med att inte se eller reflektera när man fotograferar. Barns nyfikenhet är en inspiration, inte minst för fotografer. Skippa konventionerna och skapa med lust! :)

    SvaraRadera